Pandemic succ

Salam semua, today I'm super stressed with PTA do haih :'DDD when will it end do, tambahan pula kena siapkan dalam keadaan pandemic ni, super stress. Walaupun berkumpulan, dengan ada pandemic ni memang payah nak jalan πŸ˜“ Covid ni memang bawa masalah kepada semua pihak. Bila Allah bagi ujian, ha amik kau. Ni pun ada lagi yang tak sedar lagi ni. Ah malas la nak masuk topik ni. 

Anyways, rasa cam buat PTA ni sesorang. Rasa lonely pun ada sebab kena belajar buat benda ni sendiri, kalau kat kolej boleh buat sama2 dengan groupmate, rasanya siap pun lagi laju. Boleh maki terus kat sleeping partner. Online ni boleh la diorang mengelat πŸ˜’ Dah la lagi sebulan ni nak kena present kat orang industri. Sumpah takut.  Sepatutnya pun sekarang dah habis belajar kat kv. Dah present projek kat orang industri, bulan 1 internship. haihhh... Sekarang, semua kena postpone. Jangan nak cakap pelajar, pensyarah pun penat nak kena kejar pelajar yang tak hantar pb. Aku pun bukan apa, disebabkan kena belajar sendiri, jadi lambat sikit la nak hantar assignment tu. Cikgu pun bagi kerja bertubi-tubi sampai tak tahu nak buat yang mana dulu. Progress projek jadi lambat sebab kena belajar cara texture baru bagai apa semua. Maklumlah kitorang baru tukar Autodesk Maya 2016 ke 2018 tahun ni. Dulu pakai mental ray, sekarang kene belajar pakai Arnold rendering. Sepatutnya cikgu ajar tahun ni tapi tulah, last2 kena belajar sendiri sebab pandemic. Haihhh pening2, nasib baiklah Harith baik sebab sanggup rakam video untuk ajar satu kelas. Senang faham pula tu alhamdulillah. 3 kali tengok video tu walaupun duration sejam lebih sebab nak faham betul2 hahaha. Takpe Kamalia, Allah dah buat janji, manjadda wajada 😚

Mula2 dulu ingat online class ni best sebab buat kerja kat rumah, takdelah bising kat kolej dengan jadual packed gila dengan program etc. But I was wrong aaaa :'DD Kat rumah payah kerja nak jalan sebab kena buat house chores, ajar adik buat homework, kadang2 adik kacau. Tak dapat dinafikan payah sangat nak berdisiplin kat rumah. Lebih rela penat kat kolej sebab kita penat sama2 dengan kawan2. Walaupun kawan2 pun penat dengan online class, tapi rasanya lain sangat. 

Btw, tadi baru je Google Meet dengan Nadhrah sebab nak bincang pasal PTA dengan dia. Yang kelakarnya, cakap pasal kerja kejap je. Borak kosong sampai 3 jam hahaha. Lepas tu join unplanned movie night dengan member (Bob, Afiq, Ameer, Mas, Timah last minit) tengok cerita The Croods 2 hahahaha best siot cerita tu. Banyak kali aku gelak hahaha x'D Paling best luang masa dengan kawan2 walaupun online je. Rasa seronok sangat. Rindu kawan2 kat kolej. Honestly hidup aku kat kv lah paling seronok. Of course la ada kisah pahit, tapi aku tak kisah sebab aku jumpa kawan2 yang sanggup hidup senang dan susah dengan aku kat sini. Aku rindu sangat dengan diorang (Danae, Hani, Mas, Syaz, Timah, Zati) :'DD Sebab dioranglah mental supporter aku yang aku tak pernah dapat rasa sebelum ni. Kalau ada pun, aku dan si dia tak ditakdirkan bersama. Tapi tak apa, sekarang aku belajar untuk pandang dengan apa yang aku ada sekarang dan masa depan. Sepatutnya pun tahun last ni yang kena banyak buat memori dengan kawan2, tapi takde rezeki. Naik kolej ni pun teruk exam. Gila apa 😡 Harap2 in the future nanti aku dapat spend masa dengan Le Gang walaupun sekejap. 


Comments

Post a Comment